OBCHODNÉ PODMIENKY
Všeobecné obchodné podmienky internetového predaja spoločnosti LUANA spol. s r.o.
Vydané v zmysle ustanovení § 273 ods. 1 zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka v platnom a účinnom znení (ďalej len ako „VOP“) Predávajúcim sa v zmysle týchto VOP označuje spoločnosť LUANA, spol. s r. o., so sídlom Nám. M. Pajdušáka 46, 053 11 Smižany, IČO: 36 198 064, DIČ: 2020034071, IČ DPH: SK2020034071, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel Sro, vložka 11588/V (ďalej len ako „spoločnosť LUANA“ alebo ,,Predávajúci“).
Adresa elektronickej pošty: eshop@luana.sk, luana@luana.sk
Telefónne číslo: +421 903 950 799, +421 911 950799
Orgán dozoru: Predávajúci informuje Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle platnej právnej úpravy, že orgánom vykonávajúcim dozor ohľadom ochrany práv spotrebiteľa je: Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, fax č. 055/622 46 95, http://www.soi.sk; http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Kupujúcim je pre účely týchto VOP fyzická, alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu spoločnosti LUANA pre osobnú potrebu alebo potrebu príslušníkov svojej domácnosti (ďalej len ako ,,Kupujúci“ a spoločne s Predávajúcim ďalej spolu tiež ako „Zmluvné strany“).
Článok I. Všeobecné ustanovenia
- Tieto VOP sa vzťahujú na predaj bytového textilu a doplnkov alebo iného tovaru (ďalej spoločne len ako „Tovar“) zo sortimentu Predávajúceho v rozsahu ponuky Tovaru zverejnenej Predávajúcim na svojom webovom sídle www.luana.sk (ďalej len ako „Internetový obchod“) a uplatňujú sa výlučne pri zmluvách uzavretých na diaľku cez tento Internetový obchod.
- Tieto VOP upravujú a vymedzujú práva a povinnosti Zmluvných strán vyplývajúce zo záväzkovo-právnych vzťahov medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Predmetom týchto záväzkovo-právnych vzťahov je kúpa a predaj Tovaru vybratého Kupujúcim z aktuálnej ponuky Internetového obchodu (ďalej len ako „Zmluva“).
- Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. V prípade rozporu medzi ustanoveniami Zmluvy a ustanoveniami týchto VOP majú ustanovenia Zmluvy vždy prednosť.
- Spoločnosť LUANA si vyhradzuje právo obsah týchto VOP kedykoľvek meniť a dopĺňať podľa svojho uváženia. Na jednotlivé Zmluvy sa aplikujú ustanovenia VOP, platné v čase uzatvorenia Zmluvy Zmluvnými stranami.
- Všetky zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pokiaľ je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa zmluvné vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon"), a zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode. V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa zmluvné vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodným zákonníkom.
- Predávajúci umožní Kupujúcim oboznámiť sa s platným znením týchto VOP vždy ich zverejnením na svojom webovom sídle.
Článok II. Zaregistrovanie zákazníka
- Možnosť nákupu Tovaru prostredníctvom Internetového obchodu nie je podmienená registráciou zákazníckeho účtu na webovom sídle Predávajúceho (ďalej len ako „Zákaznícky účet“). Kupujúci je oprávnený nakupovať Tovar priamo z webového rozmedzia Internetového obchodu ako hosť alebo ako registrovaný užívateľ prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu.
- Prístup k Zákazníckemu účtu je zabezpečený prístupovým heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom údajov potrebných na prístup do svojho Zákazníckeho účtu, pričom Predávajúci nie je zodpovedný za zneužitie Zákazníckeho účtu Kupujúceho treťou osobou.
- Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nezodpovedá za nedostupnosť alebo obmedzenie Zákazníckeho účtu z technických príčin.
Článok III. Objednávka a uzatvorenie Zmluvy
- Kupujúci nakupuje Tovar na základe objednávky odoslanej Predávajúcemu (ďalej len ako „Objednávka“).
- Za návrh na uzatvorenie Zmluvy sa považuje odoslanie riadne vyplnenej Objednávky zo strany Kupujúceho Predávajúcemu. Objednávka je vyplnená riadne, ak Kupujúci vyplní všetky požadované údaje v objednávkovom formulári, ktorý sa Kupujúcemu zobrazí v rozmedzí Internetového obchodu v rámci procesu objednávania Tovaru úplne, pravdivo a správne. Objednávka Kupujúceho musí obsahovať nasledovné údaje:
- identifikácia Kupujúceho;
- informácie o Tovare (názov Tovaru, opis Tovaru, požadované množstvo Tovaru);
- požadovaný spôsob úhrady kúpnej ceny Tovaru a ďalších prípadných nákladov súvisiacich s dodaním Tovaru;
- požadovaný spôsob dodania Tovaru;
- dodacia a fakturačná adresa Kupujúceho;
- emailová adresa a telefónne číslo Kupujúceho;
- informácie o cene a všetkých nákladoch spojených s dodaním Tovaru.
- Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude Kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia
- Pred odoslaním Objednávky má Kupujúci možnosť skontrolovať, zmeniť alebo doplniť údaje uvedené v objednávkovom formulári.
- Po vyplnení objednávkového formulára, bude mať Kupujúci v rámci procesu objednávania Tovaru možnosť zvoliť si spôsob úhrady kúpnej ceny, ako aj spôsob dodania Tovaru. Kupujúci odošle Predávajúcemu Objednávku kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnou platbou“.
- Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky Kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
- o hlavných vlastnostiach produktu v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a produktu informoval na Internetovom obchode,
- o obchodnom mene a sídle Predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej Predávajúci podniká informoval na Internetovom obchode a v úvode týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o telefónnom čísle Predávajúceho, o adrese elektronickej pošty Predávajúceho a o ďalších prostriedkoch on-line komunikácie Kupujúceho s Predávajúcim informoval na Internetovom obchode a v úvode týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o adrese Predávajúceho, alebo osoby, ktorá v mene Predávajúceho koná, na ktorej môže Kupujúci uplatniť práva zo zodpovednosti za vady Tovaru alebo služby, odstúpenie od zmluvy, podať žiadosť o nápravu alebo iný podnet informoval v úvode týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o celkovej cene Tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu Tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladoch a poplatkoch, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že Kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na Internetovom obchode,
- o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa Predávajúci zaväzuje dodať Tovar alebo poskytnúť službu informoval v príslušných článkoch týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti Predávajúceho za vady Tovaru, digitálneho obsahu a digitálnej služby a dostupnosti spotrebiteľskej záruky, ak ju Predávajúci alebo výrobca poskytuje a o postupoch uplatňovania a vybavovania zodpovednosti za vady, sťažností a podnetov Kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o existencii a dĺžke trvania zodpovednosti za vady služby a postupe pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby informoval v príslušných článkoch týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o práve spotrebiteľa podať Predávajúcemu žiadosť o nápravu s uvedením osobitného odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v čl. X týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o práve Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. VIII týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o poskytnutí formuláru na odstúpenie od Zmluvy informoval v čl. VIII a v prílohe týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o informácii, že ak Kupujúci odstúpi od Zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením Tovaru Predávajúcemu podľa § 21 ods. 3 Zákona a ak odstúpi od Zmluvy aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. VIII týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o okolnostiach, za ktorých Kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. VIII týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa Predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o úkonoch potrebných na uzatvorenie Zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto VOP, ktoré sú umiestnené,
- o tom, že Zmluva bude uložená v elektronickej podobe u Predávajúceho a je Kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju Kupujúci písomne vyžiada informoval na Internetovom obchode a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode,
- o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na Internetovom obchode.
- Objednávka bude po doručení Predávajúcemu spracovaná, pričom Predávajúci zašle Kupujúcemu na ním uvedenú emailovú adresu informačnú emailovú správu o prijatí Objednávky, ktorou Predávajúci potvrdí zaradenie Objednávky na spracovanie. Takéto potvrdenie o prijatí Objednávky sa nepovažuje za záväzné schválenie Objednávky podľa bodu 8. tohto článku VOP. Odoslanou Objednávkou je Kupujúci viazaný.
- Za záväzné potvrdenie a schválenie Objednávky, ktoré sa považuje za uzatvorenie Zmluvy zo strany Predávajúceho, ktorú je možné meniť len na základe vzájomnej dohody Zmluvných strán sa považuje vystavenie a zaslanie daňového dokladu – faktúry na emailovú adresu (v prípade, že Kupujúci nemá emailovú adresu tak na korešpondenčnú adresu) Kupujúceho. Faktúra ako potvrdenie Objednávky musí obsahovať údaje stanovené zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve, zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodným zákonníkom, všeobecne predovšetkým:
- identifikácia Predávajúceho;
- identifikácia Kupujúceho;
- informácie o Tovare (názov Tovaru, opis Tovaru, požadované množstvo Tovaru, Kúpna cena Tovaru);
- spôsob a čas dodania Tovaru;
- dodacia a fakturačná adresa Kupujúceho;
- informácie o všetkých nákladoch spojených s dodaním Tovaru.
- Pred Potvrdením Objednávky Predávajúci overí dostupnosť Tovaru a aktuálnosť Kúpnej ceny Tovaru.
- Predávajúci je oprávnený upraviť Kúpnu cenu Tovarov uvedenú v ponuke Internetového obchodu, a to v prípade ak zistí, že uvedená Kúpna cena je nesprávna. Predávajúci si vyhradzuje právo nepotvrdiť Objednávku Kupujúceho v prípade nesprávne uvedenej Kúpnej ceny Tovaru v ponuke Internetového obchodu, nedostupnosti Tovaru alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie je v schopnostiach Predávajúceho dodať Kupujúcemu Tovar v lehote uvedenej v Objednávke.
- O skutočnostiach v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku VOP Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho, prípadne odošle Kupujúcemu emailovú správu, predmetom ktorej bude ponuka najvhodnejšej alternatívy pôvodnej Objednávky Kupujúceho. Takáto ponuka sa v zmysle týchto VOP považuje za nový návrh Zmluvy zo strany Predávajúceho.
- Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak Kupujúci neuhradí Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v zmysle týchto VOP v lehote 15 dní od výzvy Predávajúceho na prevzatie Tovaru, zmluva sa od začiatku ruší, zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky prijaté plnenia a Predávajúci nadobúda právo voľne disponovať s objednaným Tovarom
Článok IV. Cena a platobné podmienky
- Pri každej ponuke Tovaru je zobrazená kúpna cena Tovaru vrátane DPH (ďalej len ako „Kúpna cena“). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický Tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky Kupujúcim, Predávajúci doručí Kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh Predávajúceho na uzavretie novej Zmluvy, ktorý musí Kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu Zmluvy
- Ku Kúpnej cene Tovaru môžu byť na základe zvolených položiek Kupujúceho v Objednávke podľa bodu 6 tohto článku VOP pripočítané náklady súvisiace s dodaním Tovaru. V zmysle týchto VOP sa za náklady súvisiace s dodaním Tovaru považujú najmä náklady za dopravu, (ďalej len ako „Náklady súvisiace s dodaním Tovaru“).
- Celkovú cenu Tovaru predstavuje Kúpna cena Tovaru spolu so všetkými Nákladmi súvisiacimi s dodaním Tovaru.
- Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho jasne a zrozumiteľne o Celkovej cene Tovaru vrátane DPH pred odoslaním Objednávky Kupujúcim.
- Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Kúpnej ceny aj Náklady súvisiace s dodaním Tovaru len v prípade, ak si Kupujúci výslovne zvolil variantu obsahujúcu Náklady súvisiace s dodaním Tovaru (doprava a doručenie Tovaru), a to prostredníctvom zaškrtnutia zaškrtávacích políčok zobrazených Kupujúcemu v procese objednávania Tovaru.
- Kúpnu cenu spolu s Nákladmi súvisiacimi s dodaním Tovaru môže Kupujúci uhradiť Predávajúcemu nasledovnými spôsobmi:
- bankovým prevodom po vystavení faktúry;
- pri osobnom odbere v hotovosti;
- na dobierku pri doručení na adresu v hotovosti.
- Predávajúci vystaví na základe Zmluvy Kupujúcemu daňový doklad – faktúru k uskutočneniu platby. Predávajúci je platcom DPH.
Článok V. Dodacie podmienky
- Ak nie je v Zmluve dohodnuté inak, Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu Tovar do 15 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. V prípade ak bude lehota na dodanie Tovaru dlhšia ako 15 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho o tejto skutočnosti a navrhnúť najvhodnejšiu alternatívy Objednávky Kupujúceho.
- Dodacia lehota každého Tovaru je individuálna a záleží od dostupnosti Tovaru a spôsobu zvolenej dopravy Kupujúcim.
- Výber spôsobu doručenia a dopravy uskutoční Kupujúci pri vyplňovaní objednávkového formulára, pred Potvrdením objednávky. Tovar je možné odobrať
- Slovenská pošta, a. s., so sídlom Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 366 31 124;
- Packeta Slovakia s.r.o., so sídlom Sliačska 1/E, 831 02 Bratislava Nové mesto, IČO: 481 36 999;
- Quality Delivery Logistics, s.r.o. (QDL, s.r.o.), so sídlom Sládkovičova 27/A, 974 05 Banská Bystrica, IČO: 556 74 844.
- osobne na adrese predajne Predávajúceho, alebo
- doručiť na adresu zvolenú Kupujúcim prostredníctvom zasielateľských spoločností:
- Kupujúci sa zaväzuje prevziať Tovar v dohodnutom čase na adrese uvedenej na Objednávke. Tovar je Predávajúcim dodávaný pred prvé vchodové dvere budovy, ktorej adresa bola Kupujúcim dohodnutá ako miesto dodania.
- Ak je Kupujúci podľa Zmluvy povinný prevziať Tovar osobne v prevádzke Predávajúceho, pričom Tovar neprevezme do 14 dní od výzvy Predávajúceho na odber Tovaru, alebo v inej lehote dohodnutej Zmluvnými stranami, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy.
- V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho potrebné Tovar dodávať opakovane alebo iným spôsobom ako si Zmluvné strany dohodli, je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu náklady spojené s opakovaným dodaním, resp. s iným spôsobom dodania Tovaru. Ak Kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od Zmluvy neprevezme Tovar, vzniká Predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie Tovaru.
- Pri preberaní Tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť a množstvo Tovaru. Ak je pri preberaní Tovaru, Tovar viditeľne poškodený a zničený, nie je Kupujúci povinný Tovar prevziať. O uvedenej skutočnosti je Kupujúci povinný ihneď informovať Predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Protokol o škode vzniknutej na zásielke. Na akékoľvek neskoršie reklamácie Kupujúceho na množstvo a viditeľné poškodenie Tovaru nebude Predávajúci prihliadať.
- V prípade, že dôjde k odovzdaniu Tovaru pred zaplatením Kúpnej ceny a prípadných Nákladov súvisiacich s dodaním Tovaru, Tovar zostáva vo vlastníctve Predávajúceho až do úplného zaplatenia Kúpnej ceny a prípadných Nákladov súvisiacich s dodaním Tovaru. Kupujúci nesmie žiadnym spôsobom Tovar, pri ktorom je dohodnutá výhrada vlastníckeho práva scudzovať alebo inak zaťažovať, napr. záložným právom. Kupujúci je na výzvu Predávajúceho vždy povinný oznámiť, kde sa Tovar u ktorého je dohodnutá výhrada vlastníctva nachádza.
- Kupujúci je povinný okamžite písomne oznámiť Predávajúcemu, pokiaľ by si tretie osoby uplatňovali na Tovar, pri ktorom je dohodnutá výhrada vlastníctva akýkoľvek nárok (napr. exekúcia, vzatie do zálohu, alebo zahrnutie do konkurznej podstaty, atď.)
Článok VI. Práva a povinnosti Predávajúceho
- Predávajúci je povinný:
- dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou Kupujúcemu Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
- zabezpečiť, aby dodaný Tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
- bezodkladne po uzavretí Zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním Tovaru poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o uzavretí Zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu,
- odovzdať Kupujúcemu najneskôr spolu s Tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
- Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie Kúpnej ceny od Kupujúceho za dodaný Tovar.
- Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti Tovaru nie je schopný Predávajúci dodať Tovar Kupujúcemu v lehote dohodnutej v Zmluve alebo určenej týmito VOP, je Predávajúci povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy, resp. stornovať objednávku. V prípade, ak Kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané Predávajúcim ani neodstúpi od Zmluvy, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy a v prípade, ak Kupujúci už uhradil Kúpnu cenu alebo jej časť, Predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú Kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od Zmluvy Kupujúcemu.
Článok VII. Práva a povinnosti Kupujúceho
- Kupujúci bol Predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou Objednávky je povinnosť zaplatiť Kúpnu cenu.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný a dodaný Tovar,
- zaplatiť Predávajúcemu dohodnutú Kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane Nákladov súvisiacich s dodaním Tovaru,
- potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
- Kupujúci má právo na dodanie Tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
- Prevzatím Tovaru na dohodnutom Mieste prechádza vlastnícke právo k Tovaru na Kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až úplným zaplatením celej Kúpnej ceny za Tovar.
- Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho v čase, keď Kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená Kupujúcim prevezme Tovar od Predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť Tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď Predávajúci umožní Kupujúcemu nakladať s Tovarom a Kupujúci Tovar neprevezme. Ustanovenie čl. V. bod 8 tým nie je dotknutý.
Článok VIII. Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, tj. do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou zasielateľských spoločností prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou zasielateľských spoločností prevezme posledný diel alebo posledný kus, alebo ak sa Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou zasielateľských spoločností prevezme prvý dodaný Tovar.
- Pri uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Zmluvy podľa tohto bodu VOP je Kupujúci povinný informovať Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy, a to zaslaním Formuláru na odstúpenie od zmluvy uverejneného na webových stránkach Predávajúceho (dostupný tu) zaslaným poštou na adresu Predávajúceho spoločnosti LUANA spol. s r.o., Nám. M. Pajdušáka 46, 053 11 Smižany alebo elektronicky na emailovú adresu Predávajúceho: eshop@luana.sk, alebo luana@luana.sk, alebo iným preukázateľným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od Zmluvy. V prípade, ak Kupujúci využije tento spôsob odstúpenia od Zmluvy, je Predávajúci povinný bezodkladne informovať Kupujúceho o prijatí odstúpenia od Zmluvy zaslaním emailovej správy na emailovú adresu Kupujúceho alebo písomne listom doručeným na adresu Kupujúceho.
- Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od Zmluvy.
- Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je kúpa Tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy budú všetky platby podľa Zmluvy Kupujúcemu uhradené až po doručení vráteného Tovaru Predávajúcemu. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Kupujúci je oprávnený vrátiť Tovar osobne v prevádzke Predávajúceho. Kupujúci je povinný zaslať Tovar späť alebo ho osobne doručiť Predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy. Všetky platby podľa Zmluvy budú Kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia Kupujúceho o odstúpení od Zmluvy Predávajúcemu. Pri odstúpení od Zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa Zmluvy pred tým, ako mu je Tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu, jedine ak Predávajúci navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Úhrada všetkých platieb podľa Zmluvy bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri svojej platbe pri nákupe Tovaru, ak Kupujúci výslovne nežiadal iný spôsob platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
- Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci, a to aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Ak dodaný Tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Kupujúci záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie Tovaru, ktorý zodpovedá Zmluve, ako aj všetky Kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša Predávajúci. Tovar, ktorý tvorí predmet Zmluvy, od ktorej sa odstupuje nesmie byť poškodený, používaný a spolu s Tovarom musí Predávajúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného Tovaru. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku zaobchádzania s Tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru. V prípade ak Kupujúci vráti Tovar Predávajúcemu akokoľvek poškodený či opotrebovaný, a to v dôsledku zaobchádzania s Tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčností Tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody ktorá tým Predávajúcemu vznikla.
Článok IX. Reklamácie a Zodpovednosť za vady
- Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na Tovar zo sortimentu Predávajúceho v rozsahu ponuky Tovaru zverejnenej Predávajúcim na svojom Internetovom obchode a uplatňuje sa výlučne pri zmluvách uzavretých na diaľku cez tento Internetový obchod podľa podmienok upravených v týchto VOP. Tento reklamačný poriadok upravuje a vymedzuje práva a povinnosti Zmluvných strán vyplývajúce zo Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim v súvislosti s uplatňovaním práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Kupujúcim a ktoré sa vyskytnú po prevzatí Tovaru v záručnej dobe. Tovar musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Predávajúci. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len časti Tovaru, výmenu tejto časti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybný Tovar za bezchybný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, v prípade ak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru.
- Ak Tovar predávaný za nižšiu cenu má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu Tovaru právo na primeranú zľavu.
- V prípade, ak je Tovar zaslaný na odborné posúdenie inej ako určenej osobe, teda znalcovi alebo autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady je Predávajúci povinný uhradiť Kupujúcemu iba v prípade, ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14 dní odo dňa opätovného uplatnenia reklamácie.
- Kupujúci má voči Predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí svoje právo uplatniť u Predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného Tovaru, vyplatenia zľavy z Kúpnej ceny alebo vrátenia Kúpnej ceny po odstúpení od Zmluvy, inak právo zanikne.
- Ak Predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, Kupujúci má rovnaké práva ako keby išlo o vadu neodstrániteľnú.
- Predávajúci o vybavení reklamácie vydá písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Kúpnej ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
- Reklamácia začína dňom podania reklamácie Kupujúcim. Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný bez pochybností preukázať, že reklamovaný Tovar kúpil od Predávajúceho a za akú Kúpnu cenu. Za týmto účelom preukázania, Kupujúci predloží Predávajúcemu platný doklad o kúpe Tovaru (faktúru) s vyznačeným dátumom zakúpenia Tovaru. V prípade, ak Kupujúci nepredloží Predávajúcemu doklady podľa predchádzajúcej vety, je Predávajúci oprávnený reklamáciu neuznať.
- Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.
- Reklamáciu je možné uplatniť osobne v prevádzke Predávajúceho kedykoľvek v prevádzkovej dobe, alebo prostredníctvom pošty s kópiou dokladu o nákupe, prípadne iného dokladu preukazujúceho zakúpenie Tovaru od Predávajúceho, alebo elektronickou poštou.
- Všeobecná záručná doba Tovaru je 24 mesiacov od dátumu prevzatia Tovaru Kupujúcim. Predávajúci, prípadne výrobca je oprávnený predĺžiť záručnú dobu Tovaru. Ak je na obale Tovaru alebo v návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba Tovaru pred uplynutím tejto lehoty. V rámci všeobecnej záručnej doby sa reklamácie spravujú Občianskym zákonníkom.
- Záručná doba neplynie v čase od uplatnenia zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný Tovar prevziať. V prípade, že reklamácia je vybavená výmenou reklamovaného Tovaru za nový Tovar, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru Kupujúcim. Nová záručná doba začína plynúť aj v prípade výmeny súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
- Charakteristické opotrebovanie pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu Tovaru. Nejde o vadu Tovaru, pokiaľ z povahy Tovaru vyplýva, že jeho životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri jeho obvyklom užívaní dôjde k celkovému opotrebovaniu Tovaru ešte pred uplynutím záručnej doby.
- Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktorú platí záručná doba, zaniknú, ak nebudú zo strany Kupujúceho uplatnené v záručnej dobe.
- Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru:
- ak Kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti Predávajúceho za vadu tovaru do uplynutia doby zodpovednosti Predávajúceho za vady Tovaru,
- ak je vadou Tovaru mechanické poškodenie Tovaru spôsobené Kupujúcim,
- ak vada Tovaru vznikla používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu Tovaru,
- ak vada Tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o Tovar,
- ak vada Tovaru vznikla poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii (napr. návode na montáž, návode na údržbu) alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania Tovaru,
- ak vada Tovaru vznikla poškodením Tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- ak vada Tovaru vznikla poškodením Tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- ak vada Tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- ak vada Tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
- ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú Kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi Predávajúceho v súlade s týmito VOP, neskoršie vytknutie vady tohto druhu bude možné uznať len ak Kupujúci preukáže, že vytknuté vady mal Tovar už v čase jeho prevzatia Kupujúcim.
Článok X. Alternatívne riešenia sporov
- Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu prostredníctvom emailovej správy na emailovú adresu Predávajúceho: eshop@luana.sk alebo luana@luana.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len ako ,,subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako ,,ZoARSS“). Subjektom ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa ust. 3 ZoARSS. Návrh môže Kupujúci podať spôsobom určeným podľa ust. § 12 ZoARSS. Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (Riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na:https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci – fyzická osoba, ktorý pri uzatváraní a plnení Zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim a Predávajúcim, vyplývajúceho zo Zmluvy alebo súvisiaceho so Zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len Zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od Kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
- Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR: https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 .
- Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
Článok XI. Záverečné ustanovenia
- Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 1. 7. 2024 a sú záväzné odo dňa ich zverejnenia na webovom sídle Predávajúceho.
- Odoslaním Objednávky Kupujúci Predávajúcemu potvrdzuje, že sa oboznámil s Kúpnou cenou Tovaru vrátane Nákladov súvisiacich s dodaním Tovaru a tieto akceptuje, ďalej že sa pred odoslaním Objednávky oboznámil s týmito VOP platnými a účinnými v čase odoslania Objednávky Kupujúcim, ako aj ďalšími informáciami zverejnenými na webovom sídle Predávajúceho. Kupujúci zaslaním Objednávky ďalej potvrdzuje, že si tieto VOP pred odoslaním objednávky a uzavretím Zmluvy prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
- Prílohu týchto VOP tvorí Formulár na odstúpenie od zmluvy vrátane poučenia, Podmienky ochrany osobných údajov, ktoré sú umiestnené na webovom sídle Predávajúceho.